Regels voor het kopen en verkopen van goederen in de online winkel StijlvolleSchoenen.nl
1. Algemene bepalingen
1.1. Deze regels voor de aan- en verkoop van goederen (hierna de "Regels" genoemd), na aanvaarding ervan door de Koper (na zich vertrouwd te hebben gemaakt met de Regels en het vakje aan te vinken naast de verklaring "Ik ga akkoord met de regels en zal me eraan houden door hen"), zijn een bindend juridisch document voor de partijen, waarin de rechten en verplichtingen van de koper en de verkoper, de aankoop- en betalingsvoorwaarden voor goederen, de volgorde van levering en retournering van goederen, de verantwoordelijkheid van de partijen en andere bepalingen worden vastgelegd. gerelateerd aan de aan- en verkoop van goederen in StijlvolleSchoenen.nl .
1.2. De verkoper behoudt zich het recht voor om de Regels op elk moment te wijzigen, aan te passen of aan te vullen, rekening houdend met de vereisten vastgelegd in rechtshandelingen. De geregistreerde Koper wordt bij het inloggen op StijlvolleSchoenen.nl pagina geïnformeerd over eventuele wijzigingen, correcties of aanvullingen en zal, om in deze online winkel te kunnen winkelen, de gewijzigde Regels opnieuw moeten accepteren.
2. Bescherming van persoonsgegevens
2.1. De koper kan op twee manieren goederen bestellen in de online winkel StijlvolleSchoenen.nl :
2.1.1. door u op deze website te registreren door uw gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren;
2.2. Bij het bestellen van goederen moet de koper zowel 2.1.1. Op de manier voorzien in de clausules van de regels moeten in de relevante informatievelden die door de Verkoper worden verstrekt, de persoonlijke gegevens worden vermeld die nodig zijn voor de goede uitvoering van de goederenbestelling: naam, achternaam, afleveradres van de goederen, telefoonnummer en e-mailadres.
2.3. Door dit Reglement goed te keuren, gaat de koper ermee akkoord dat 2.2. zijn persoonlijke gegevens bedoeld in paragraaf 1 zouden worden verwerkt in de elektronische winkel voor de verkoop van goederen en diensten StijlvolleSchoenen.nl , met het oog op analyse van de activiteiten van de verkoper en direct marketing, en hij gaat ermee akkoord dat zijn persoonlijke gegevens - naam, levering adres, telefoonnummer en e-mailadres - worden bekendgemaakt aan de partners van de Verkoper (gegevensverwerkers) die goederenlevering of andere diensten leveren die verband houden met de juiste uitvoering van de bestelling van de Koper.
2.4. De Koper, die akkoord gaat met de verwerking van zijn persoonlijke gegevens met het oog op de verkoop van goederen en diensten in de online winkel van de Verkoper, gaat ook akkoord met het verzenden van informatieve berichten naar het door hem aangegeven e-mailadres en telefoonnummer, die nodig zijn om de bestelling van goederen uitvoeren.
2.5. Overeenkomstig Regel 9.3.3. en 9.4.3. punten, het identiteitsbewijs van de Koper en de aan de Verkoper of medewerker van Litouwse Post verstrekte gegevens worden uitsluitend gebruikt voor een juiste identificatie van de identiteit.
2.6. Als de Koper het niet eens is met de bepalingen inzake de bescherming van persoonsgegevens die in dit deel van de Regels zijn gespecificeerd, verliest de Koper het recht om de diensten te gebruiken die worden aangeboden door de online winkel StijlvolleSchoenen.nl .
3. Het moment van totstandkoming van de koop-verkoopovereenkomst
3.1. Het contract tussen de Koper en de Verkoper wordt als gesloten beschouwd vanaf het moment dat de Koper, na het selecteren van het (de) aan te schaffen product(en) en het aanmaken van een winkelwagentje, op de link "Betalen" klikt.
3.2. Elk koop-verkoopcontract dat tussen de koper en de verkoper wordt gesloten, wordt geregistreerd en opgeslagen in de database van StijlvolleSchoenen.nl .
4. Rechten van de koper
4.1. De koper heeft het recht om goederen te kopen in StijlvolleSchoenen.nl in overeenstemming met de procedure die is uiteengezet in deze regels en andere informatiesecties van de online winkel van de verkoper.
4.2. De koper heeft het recht om het contract voor de aankoop en verkoop van goederen gesloten met StijlvolleSchoenen.nl te weigeren, door de verkoper hiervan uiterlijk schriftelijk op de hoogte te stellen (per e-mail, met vermelding van het te retourneren artikel en het bestelnummer). 14 dagen vanaf de dag van levering/ophaling van het artikel, behalve in het geval dat het contract wordt gesloten voor:
4.2.1 goederen die zijn geproduceerd volgens de individuele bestelling van de Koper of die duidelijk aan hem zijn aangepast, of die vanwege hun aard niet aan de Koper kunnen worden teruggezonden vanwege het verlies (verlies) van hun commerciële eigendommen, zijn bederfelijk of verlopen .
4.3. 4.2 van de regels. Het in punt 2 bedoelde recht van de Koper wordt geïmplementeerd in overeenstemming met de regels vermeld in artikel 6.22810, deel 2 van het Burgerlijk Wetboek van de Republiek Litouwen.
4.4. De Koper kan het recht voorzien in artikel 4.2 van de Regels alleen uitoefenen als het product niet beschadigd is of het uiterlijk ervan niet fundamenteel veranderd is, en het niet gebruikt is en voorzien is van alle verpakkingen en labels.
4.5. In het geval dat de koper een set goederen koopt in StijlvolleSchoenen.nl en in overeenstemming met 4.2 van de regels. met betrekking tot bepaalde (bepaalde) goederen (goederen) zich wil terugtrekken uit de verkoopovereenkomst, moet hij de gehele set goederen aan de verkoper retourneren, dat wil zeggen dat de koper gebruik kan maken van Regel 4.2. clausule voorziet alleen in het recht met betrekking tot alle goederen die in de set zijn opgenomen. In het geval dat ten minste één van de goederen in de set niet voldoet aan de vereisten van punt 11.4 van de Regels, heeft de Verkoper het recht om de teruggestuurde set goederen te weigeren.
5. Verplichtingen van de koper
5.1. De koper moet de goederen betalen en aanvaarden in overeenstemming met de procedure vastgelegd in dit Reglement.
5.2. Na registratie verbindt de Koper zich ertoe zijn inloggegevens niet aan derden over te dragen. Indien de Koper zijn inloggegevens kwijtraakt, dient hij de Verkoper hiervan onmiddellijk per e-mail op de hoogte te stellen. per e-mail StijlvolleSchoenen
5.3. Als de gegevens op het registratieformulier van de geregistreerde Koper veranderen, moet hij deze onmiddellijk bijwerken.
5.4. De koper, die StijlvolleSchoenen.nl gebruikt, verbindt zich ertoe deze regels en andere voorwaarden die duidelijk in de online winkel zijn aangegeven na te leven, en de wetten van de Republiek Litouwen niet te overtreden.
6. Rechten van de verkoper
6.1. De Verkoper heeft het recht om, naar eigen goeddunken, de minimumgrootte van het goederenmandje te bepalen, dat wil zeggen het minimumbedrag, bij het bereiken waarvan de bestelling van de Koper zal worden uitgevoerd. De hoogte van dit bedrag is zichtbaar bij het bekijken van de winkelwagen.
6.2. Indien de Koper probeert de stabiliteit en veiligheid van de online winkel te schaden of zijn verplichtingen schendt, heeft de Verkoper het recht om onmiddellijk en zonder waarschuwing zijn toegang tot de online winkel te beperken of op te schorten of, in uitzonderlijke gevallen, de registratie van de Koper te annuleren.
6.3. In geval van gewichtige omstandigheden kan Verkoper de webwinkel tijdelijk of geheel beëindigen zonder de Koper daarvan vooraf op de hoogte te stellen.
6.4. De Verkoper heeft het recht om de bestelling van de Koper te annuleren nadat hij hierover per e-mail op de hoogte is gesteld. per post, indien de Koper, nadat hij Regel 8.2.1 heeft gekozen. of 8.2.2. betalingsmethoden in punten, betaalt de goederen niet binnen 3 (drie) werkdagen.
7. Verplichtingen van de verkoper
7.1. De Verkoper verbindt zich ertoe de Koper de mogelijkheid te bieden om gebruik te maken van de diensten van StijlvolleSchoenen.nl onder de voorwaarden uiteengezet in deze Regels en de online winkel.
7.2. De Verkoper verbindt zich ertoe het privacyrecht van de Koper op persoonlijke informatie die hem toebehoort te respecteren, dat wil zeggen dat hij de door de Koper gespecificeerde persoonlijke gegevens uitsluitend zal verwerken in overeenstemming met Hoofdstuk 2 van de Regels en de procedure die is vastgelegd in de rechtshandelingen van de Republiek Litouwen. .
7.3. De Verkoper verbindt zich ertoe de door de Koper bestelde goederen te leveren op het door hem opgegeven adres onder de voorwaarden vermeld in Hoofdstuk 9 van het Reglement.
7.4. De Verkoper, die door gewichtige omstandigheden de bestelde goederen niet aan de Koper kan leveren, verbindt zich ertoe om zoveel mogelijk een soortgelijk of soortgelijk product aan te bieden. Indien de Koper weigert een soortgelijk of soortgelijk product in ontvangst te nemen, verbindt de Verkoper zich ertoe het betaalde bedrag binnen 7 werkdagen aan de Koper terug te storten, indien vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
7.5. Nadat de koper Regel 4.2. het recht voorzien in punt 4.4 van het Reglement. clausule verbindt de Verkoper zich ertoe het betaalde geld aan de Koper terug te betalen binnen een termijn van 10 (tien) werkdagen, gerekend vanaf de dag van ontvangst van de geretourneerde goederen.
8. Productprijzen, betalingsprocedure en voorwaarden
8.1. De prijzen van goederen in de online winkel en in de gevormde bestelling worden aangegeven in euro's.
8.2. De koper betaalt de goederen op een van de volgende manieren:
8.2.1. Betaling via elektronisch bankieren betekent vooruitbetaling via het door de Koper gebruikte elektronisch banksysteem. Om deze betaalmethode te kunnen gebruiken, moet de koper een overeenkomst voor elektronisch bankieren hebben ondertekend met een van de volgende banken: AB bankas "Swedbank", AB "SEB bankas", AB "Citadele bankas", "Danske Bank A/S Lietuvos filialas", AB "Nordea bankas" en "Šiaulių bankas" AB. Wanneer op deze manier voor goederen wordt betaald, wordt er voor de Koper een betaling gegenereerd in het elektronische banksysteem volgens de door hem betaalde bestelling. De koper maakt het geld over naar de onlinewinkelrekening " StijlvolleSchoenen.nl " bij de bank van zijn keuze. De verantwoordelijkheid voor de gegevensbeveiliging ligt in dit geval bij de betreffende bank, aangezien alle geldtransacties plaatsvinden in het elektronische banksysteem van de bank.
8.2.2. Betaling via bankoverschrijving is een vooruitbetaling, wanneer de koper, na het afdrukken van de bestelling en het bezoeken van het dichtstbijzijnde bankfiliaal, het geld overmaakt naar StijlvolleSchoenen.nl .
8.3. Door de Regels goed te keuren, gaat de Koper ermee akkoord dat de documenten voor de aankoop van goederen - BTW-facturen, die ook garantiebewijzen voor de goederen bevatten - elektronisch zullen worden verzonden naar het e-mailadres dat is opgegeven in het registratieformulier van de Koper. De Verkoper plaatst ook de BTW-facturen van de door de Koper gekochte goederen op StijlvolleSchoenen.nl . BTW-facturen in bovenstaand formulier worden uiterlijk vóór het moment van overhandiging van de goederen aan de Koper ingediend. De facturen vermelden de geselecteerde goederen, hun hoeveelheid, de toegekende kortingen, de uiteindelijke prijs van de goederen, inclusief alle belastingen, bezorgkosten en andere gegevens die vereist zijn door de rechtshandelingen die de boekhouding reguleren.
9. Levering van goederen
9.1. Bij het bestellen van goederen kan de Koper een van de methoden kiezen voor het presenteren van de goederen, gespecificeerd in artikelen 9.2 - 9.3 van de Regels. De voorwaarden en prijzen voor de levering van goederen vindt stijlvolleschoenen.nl/content/1-pristatymas" target="_blank" rel="noreferrer noopener">ČIA .
9.2. Indien de Koper tijdens de bestelling kiest voor thuisbezorgservice per koerier:
9.2.1. De koper verbindt zich ertoe de exacte plaats van levering van de goederen aan te geven.
9.2.2. De koper verbindt zich ertoe de goederen zelf in ontvangst te nemen. Bij het accepteren van goederen is het noodzakelijk om een geldig persoonlijk identificatiedocument (identiteitskaart, paspoort of nieuw model rijbewijs) te overleggen. Indien de Koper de goederen niet zelf in ontvangst kan nemen en de goederen worden afgeleverd op het door de Koper opgegeven adres, heeft de Koper geen recht om claims in te dienen bij de Verkoper met betrekking tot de levering van de goederen aan de verkeerde persoon.
9.3. Indien de Koper bij het plaatsen van de bestelling kiest voor levering van de Goederen op de postautomaat van Omniva:
9.3.1. De zending dient binnen 7 (zeven) kalenderdagen nadat Verkoper per e-mail aan Koper heeft geïnformeerd dat het product kan worden afgehaald, af te halen bij de Omniva postautomaat.
9.4. Als de koper op het moment van bestellen kiest voor een thuisbezorgservice via de Litouwse post:
9.4.1. De koper verbindt zich ertoe de exacte plaats van levering van de goederen aan te geven.
9.4.2. De koper verbindt zich ertoe de goederen zelf in ontvangst te nemen. Bij het accepteren van goederen is het noodzakelijk om een geldig persoonlijk identificatiedocument (identiteitskaart, paspoort of nieuw model rijbewijs) te overleggen. Indien de Koper de goederen niet zelf in ontvangst kan nemen en de goederen worden afgeleverd op het door de Koper opgegeven adres, heeft de Koper geen recht om claims in te dienen bij de Verkoper met betrekking tot de levering van de goederen aan de verkeerde persoon. Als het niet mogelijk is om het pakket thuis af te leveren, moet het binnen 14 kalenderdagen worden opgehaald op het toegewezen Litouwse postkantoor.
9.10. Indien de Koper, op basis van de artikelen 9.2 - 9.4 van de Regels, de goederen niet binnen de aangegeven tijd ophaalt of deze niet aan de Koper aflevert en de Koper voor de goederen en de levering ervan heeft betaald, nemen de vertegenwoordigers contact op met de Koper over een ander tijdstip en/of wijze van levering van de goederen. Als de Koper de goederen nog steeds niet ophaalt of niet aflevert, worden deze goederen teruggestuurd naar de Verkoper, wordt de bestelling geannuleerd en wordt het voor de goederen betaalde geld teruggegeven aan de Koper, na aftrek van de aan de Koper in rekening gebrachte bankkosten. Verkoper voor vertraagde bankoverschrijvingen, de leveringskosten van de goederen, indien van toepassing.
9.11. Indien de Koper, volgens clausules 9.2 - 9.4 van de Regels, de goederen niet binnen de gespecificeerde termijn ophaalt of niet levert aan de Koper en de Koper niet voor de goederen heeft betaald, worden deze goederen teruggestuurd naar de Verkoper, en de bestelling wordt geannuleerd.
9.5. De Verkoper levert de goederen aan de Koper in overeenstemming met de voorwaarden vermeld in de productbeschrijvingen. Deze voorwaarden zijn voorlopig en zijn niet van toepassing in gevallen waarin de Verkoper de benodigde goederen niet op voorraad heeft en de Koper op de hoogte wordt gesteld van het tekort aan de door hem bestelde goederen. Tegelijkertijd gaat de Koper ermee akkoord dat in uitzonderlijke gevallen de levering van de goederen kan worden uitgesteld als gevolg van onvoorziene omstandigheden die buiten de macht van de Verkoper liggen.
9.6. In alle gevallen wordt de Verkoper ontheven van de verantwoordelijkheid voor het overschrijden van de termijnen voor de levering van de goederen, indien de goederen niet of te laat bij de Koper worden afgeleverd als gevolg van de schuld van de Koper of vanwege omstandigheden buiten de macht van de Koper.
9.8. Meer gedetailleerde informatie over de levering van goederen vindt u in de sectie "Levering".
10. Productkwaliteitsgarantie en vervaldatum
10.1. De kenmerken van elk StijlvolleSchoenen.nl verkocht product worden doorgaans aangegeven in de productbeschrijving die bij elk product is gevoegd.
10.2. De door de verkoper geboden kwaliteitsgarantie beperkt of beperkt de rechten van consumenten niet, die voor hen zijn vastgelegd door rechtshandelingen na aankoop van een product of dienst van ongepaste kwaliteit.
10.3. In geval van een fabricagefout verbindt StijlvolleSchoenen.nl zich ertoe het geld dat voor het product is betaald terug te betalen of het defecte product te vervangen door een ander product dat van belang is voor de klant. In geval van een fabricagefout is de garantie 24 maanden geldig. In geval van een defect dient de klant het retourformulier in te vullen, waarbij hij als retourreden "defect" selecteert en de reden van retour gedetailleerder specificeert. Als u niet zeker weet of uw garantie van toepassing is, neem dan per e-mail contact met ons op. per e-mail StijlvolleSchoenen
11. Het recht om het koop- en verkoopcontract te weigeren, de procedure voor het retourneren en ruilen van goederen
11.1. Het recht om zich terug te trekken uit de verkoopovereenkomst
11.1.1. De koper heeft het recht om binnen 14 (veertien) dagen zonder opgave van reden de koopovereenkomst voor goederen te herroepen door de verkoper hiervan op de hoogte te stellen. De Koper kan geen gebruik maken van dit recht na het sluiten van een van de contracten vermeld in artikel 6.22810, Deel 2 van het Burgerlijk Wetboek van de Republiek Litouwen.
11.1.2. De Koper zal de Verkoper op een van de volgende manieren op de hoogte stellen van de herroeping van de verkoopovereenkomst: door een voorbeeldformulier voor herroeping van de overeenkomst in te vullen of door een duidelijke verklaring in te dienen waarin hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen uiteenzet. De kennisgeving van annulering van het contract wordt per e-mail verzonden. per e-mail StijlvolleSchoenen . Na ontvangst van de melding van Koper stuurt Verkoper onverwijld een ontvangstbevestiging van de melding.
11.1.3. De termijn van 14 (veertien) dagen voor het gebruik maken van het herroepingsrecht uit de verkoopovereenkomst wordt als volgt berekend: bij het tot stand komen van een koop-verkoopovereenkomst: - vanaf de dag dat de Koper of de door hem aangewezen persoon, met uitzondering van de vervoerder, de bestelde goederen in ontvangst neemt; B. als de Koper in één bestelling meer dan één product heeft besteld en de goederen afzonderlijk worden geleverd, - vanaf de dag waarop de Koper of een door hem aangewezen persoon, met uitzondering van de vervoerder, het laatste product ontvangt; C. indien de goederen in verschillende partijen of onderdelen worden geleverd, - vanaf de dag waarop de Koper of de door hem aangewezen persoon, met uitzondering van de vervoerder, het laatste lot of onderdeel ontvangt;
11.1.4. Indien de Koper de koop-verkoopovereenkomst heeft geweigerd voordat de goederen aan hem zijn geleverd, formaliseert de Verkoper deze weigering door de Koper als een afwijzing van de bestelling en informeert de Koper hierover op het door hem opgegeven e-mailadres.
11.1.5. Indien de Koper de koop-verkoopovereenkomst heeft geweigerd nadat het product al is afgeleverd of nadat hij het heeft opgehaald, zijn de bepalingen van artikel 11.5 van het Reglement van toepassing.
11.2. Regels voor het ruilen en retourneren van goederen van geschikte kwaliteit
11.2.1. De koper heeft het recht om binnen 14 (veertien) dagen vanaf de dag van overhandiging van de goederen de gekochte goederen te vervangen door soortgelijke goederen van andere afmetingen, vorm, kleur, model of volledigheid. Als er bij het ruilen van goederen een prijsverschil ontstaat, moet de koper met de verkoper afrekenen volgens de herberekende prijzen. De kennisgeving van de koper dat hij gebruik wil maken van het recht voorzien in dit artikel van de Regels met de gespecificeerde geretourneerde goederen, wordt per e-mail verzonden. per e-mail StijlvolleSchoenen
11.2.2. Als de koper de vorm, maat, kleur, model of volledigheid van de gekochte goederen niet bevalt, worden de goederen geruild en geretourneerd in overeenstemming met de wetten van de Republiek Litouwen. Het recht van de gebruiker om een overeenkomst op afstand en een buiten verkoopruimten gesloten overeenkomst te weigeren, is niet van toepassing op overeenkomsten genoemd in artikel 6.228, deel 2 van artikel 10 van het Burgerlijk Wetboek van de Republiek Litouwen. Binnen de termijn voorzien in artikel 11.3.1 van de Regels heeft de Koper het recht om het contract, dat niet in de volgende lijst is opgenomen, te weigeren of te wijzigen:
11.2.2.1. Overeenkomsten waarbij diensten volledig aan de gebruiker worden geleverd, indien de uitdrukkelijke toestemming en erkenning van de gebruiker dat hij het recht zal verliezen om zich terug te trekken uit de overeenkomst wanneer de ondernemer de overeenkomst volledig vervult, werd verkregen vóór de dienstverlening;
11.2.2.2. Contracten waarbij de prijs van verkochte goederen of verleende diensten afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt bepaald in lid 1 van dit artikel tijdens de herroepingstermijn;
11.2.2.3. Contracten voor goederen vervaardigd volgens de speciale instructies van de gebruiker, die niet vooraf zijn gemaakt en die zijn vervaardigd volgens de persoonlijke keuze of instructie van de gebruiker, of voor goederen die duidelijk zijn aangepast aan de persoonlijke behoeften van de gebruiker;
11.2.2.4. Contracten voor bederfelijke goederen of goederen met een korte houdbaarheid;
11.2.2.5. Contracten voor verpakte goederen die na levering zijn uitgepakt en om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn voor terugzending (gebreid heren-, jongens-, dames- of meisjesondergoed, babykleding, panty's, sokken, kousen en soortgelijke artikelen, heren-, jongensondergoed onderhemden voor dames of meisjes, nachthemden, pyjama's en dergelijke, beha's, gordels, korsetten en dergelijke, beddengoed, speelgoed)
11.2.2.6. Overeenkomsten voor goederen die na levering door hun aard onlosmakelijk met andere zaken zijn vermengd;
11.2.2.7. Contracten voor alcoholische dranken waarvan de prijs wordt bepaald door het sluiten van de koopovereenkomst en die dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst worden geleverd, en de werkelijke waarde van de dranken afhankelijk is van marktschommelingen;
11.2.2.8. Overeenkomsten die zijn gesloten nadat de gebruiker een specifiek verzoek tot deze aankomst bij de ondernemer heeft ingediend voor het uitvoeren van dringende reparatie- of onderhoudswerkzaamheden. Indien de ondernemer in dit geval meer aanvullende diensten levert dan de gebruiker specifiek heeft aangegeven, of meer aanvullende goederen verkoopt dan voor reparatie- of onderhoudswerkzaamheden nodig zijn, geldt voor die aanvullende diensten of goederen het herroepingsrecht;
11.2.2.9. Contracten voor verpakte video- of audio-opnamen of verpakte software die na levering zijn uitgepakt;
11.2.2.10. Contracten voor de levering van kranten, tijdschriften of tijdschriften, met uitzondering van contracten voor abonnementen op deze publicaties;
11.2.2.11. Contracten gesloten op een openbare veiling;
11.2.2.12. Overeenkomsten voor accommodatie, goederenvervoer, autoverhuur, catering of vrijetijdsdiensten, als in de overeenkomst een specifieke datum of periode van dienstverlening is gespecificeerd;
11.2.2.13. Contracten voor de levering van digitale inhoud, als de levering van digitale inhoud is gestart met de voorafgaande uitdrukkelijke toestemming van de gebruiker en de erkenning dat hij als gevolg daarvan het recht verliest om het contract op te zeggen. "
11.2.3. Na ontvangst van de goederen verbindt de Verkoper zich ertoe deze uitsluitend te vervangen door dezelfde goederen in de door de Koper aangegeven vorm, maat, kleur, model of volledigheid. Als de Verkoper geen product heeft dat geschikt is voor vervanging, retourneert hij het geld dat voor het product is betaald aan de Koper. Het geld wordt aan de Koper teruggegeven binnen 14 (veertien) kalenderdagen nadat de Verkoper de kennisgeving van de Koper heeft ontvangen over de wens om dit recht uit te oefenen, en als het Product van de Koper niet wordt teruggestuurd naar de Verkoper, wordt de in dit punt voorziene termijn berekend. vanaf de dag dat het product aan de verkoper is geretourneerd.
11.2.4. Door deze Regels goed te keuren, gaat de Koper ermee akkoord dat het geld wordt teruggestort op de bankrekening van de Koper, tenzij de Koper en de Verkoper anders overeenkomen.
11.2.5. De procedure voor het retourneren van goederen en geld is vastgelegd in artikel 11.5 van de Regels.
11.3. Regels voor het ruilen en retourneren van goederen van ongeschikte kwaliteit
11.3.1. Defecten in de verkochte goederen worden verwijderd, goederen van lage kwaliteit worden vervangen, geretourneerd in overeenstemming met de procedure vastgelegd in de regels en rekening houdend met de vereisten van de rechtshandelingen van de Republiek Litouwen.
11.3.2. Als de Koper goederen van ongepaste kwaliteit heeft gekocht en dit heeft genoteerd in het overdrachtsdocument - acceptatie van de goederen (indien niet vermeld, zijn de bepalingen van punt 11.3 van de Regels van toepassing) of de ongepaste kwaliteit van de goederen komt tot uiting in een fabricagefout die aanwezig was op het moment van aankoop van de goederen of het niet voldoen aan de door de fabrikant opgegeven specificaties, kan de Koper de goederen retourneren en kan hij, naar eigen keuze, eisen:
11.3.2.1. dat de Verkoper de gebreken aan de goederen binnen een redelijke termijn kosteloos verwijdert, indien de gebreken kunnen worden verholpen;
11.3.2.2. de koopprijs dienovereenkomstig te verlagen;
11.3.2.3. dat het product wordt vervangen door een soortgelijk product van passende kwaliteit, behalve in gevallen waarin de gebreken klein zijn of worden veroorzaakt door de schuld van de Koper;
11.4.2.4. om de betaalde prijs terug te geven en zich terug te trekken uit het verkoopcontract, wanneer de verkoop van goederen van ongepaste kwaliteit een fundamentele schending van de bestelling is.
11.4.3. De koper kan slechts één van de methoden voor de bescherming van rechten kiezen, voorzien in clausule 11.4.2 van de Regels. De Koper dient bij het retourneren van het product zijn keuze kenbaar te maken. Indien de Verkoper, nadat de Koper de in punt 11.4.2 bedoelde methode heeft gekozen, niet de mogelijkheid heeft om deze uit te voeren, biedt de Verkoper een alternatieve methode aan, voorzien in punt 11.4.2. De koper heeft niet het recht het gekozen rechtsmiddel te wijzigen. De koper heeft niet het recht om de verkoopovereenkomst te ontbinden als het gebrek aan het product gering is.
11.3.4. Om ervoor te zorgen dat de koper de goederen kan retourneren, moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
11.3.4.1. Stel de Verkoper hiervan per e-mail op de hoogte per e-mail StijlvolleSchoenen moet het bericht de geretourneerde goederen vermelden;
11.3.4.2. het goederenaankoopdocument indienen;
11.3.4.3. een vrije aanvraag indienen.
11.3.5. De Koper kan het recht uitoefenen om goederen van onvoldoende kwaliteit terug te sturen binnen 14 (veertien) kalenderdagen vanaf de dag waarop de goederen aan hem zijn overhandigd.
11.3.6. De Verkoper heeft het recht om de door de Koper geretourneerde goederen niet te accepteren, indien de Koper zich niet houdt aan de procedure voor het retourneren van de goederen zoals gespecificeerd in de Regels.
11.3.7. De koper moet de kosten van levering van de goederen en de kosten van het retourneren van de goederen betalen. Wanneer een product wordt geretourneerd vanwege een defect, moet de koper contact opnemen met de verkoper met het verzoek om een gratis retourzending van het product te organiseren. Bij gebreke van het verzoek van de Koper om een gratis retourzending van het product te organiseren, worden de kosten die de Koper maakt voor het retourneren van het product niet terugbetaald. Artikel 11.5 van de Regels is van toepassing op het retourneren van goederen.
11.3.8. Het geld wordt aan de Koper terugbetaald binnen 14 (veertien) kalenderdagen nadat de Verkoper de kennisgeving van de Koper heeft ontvangen over de goederen van ongepaste kwaliteit, en als de goederen niet door de Koper aan de Verkoper worden geretourneerd, is de in dit punt voorziene termijn berekend vanaf de dag dat de goederen aan de verkoper zijn geretourneerd. Door deze Regels goed te keuren, gaat de Koper ermee akkoord dat het geld wordt teruggestort op de bankrekening van de Koper, tenzij de Koper en de Verkoper anders overeenkomen.
11.3.9. Er wordt geen geld terugbetaald voor goederen die opzettelijk zijn beschadigd of als gevolg van nalatigheid (beïnvloed door chemicaliën, water, open vuur, hoge temperaturen, scherpe voorwerpen, enz.), of als de regels voor het gebruik of de opslag van de goederen zijn nageleefd. geschonden, of de goederen zijn oneigenlijk of niet voor het beoogde doel gebruikt.
11.4. Ruilen en retourneren van goederen na levering van de verkeerde goederen
11.4.1. Indien de verkeerde goederen bij Koper zijn afgeleverd, dient Koper Verkoper hiervan onmiddellijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, per e-mail op de hoogte te stellen. per post StijlvolleSchoenen of door te bellen naar het telefoonnummer +370 65588485. De verkoper verbindt zich ertoe dergelijke goederen te aanvaarden en te vervangen door geschikte goederen. In het geval dat de Verkoper de bestelde goederen niet heeft, retourneert hij het geld dat voor het/de artikel(en) betaald is/zijn aan de Koper. Het geld wordt aan de Koper terugbetaald binnen 14 (veertien) kalenderdagen nadat de Verkoper de kennisgeving van de herroeping van de overeenkomst door de Koper heeft ontvangen, en als het Product van de Koper niet aan de Verkoper wordt geretourneerd, wordt de in dit punt voorziene termijn berekend vanaf de dag waarop het Product aan de Verkoper wordt geretourneerd. Door deze Regels goed te keuren, gaat de Koper ermee akkoord dat het geld wordt teruggestort op de bankrekening van de Koper, tenzij de Koper en de Verkoper anders overeenkomen.
11.4.2. De procedure voor het retourneren van goederen en geld is vastgelegd in artikel 11.5 van de Regels
11.5. Procedure voor het retourneren van goederen en geld
11.5.1. De Koper kan het recht om goederen te retourneren alleen uitoefenen als de deadline voor het retourneren van de goederen niet is overschreden, de goederen niet zijn beschadigd of hun uiterlijk niet fundamenteel is veranderd, en ze niet zijn gebruikt. Alle retourzendingen moeten voorzien zijn van originele labels, beschermende zakken en originele verpakking.
11.5.2. Alle geschenken die samen met het gekochte artikel zijn aangeboden, moeten tegelijkertijd worden geretourneerd.
11.5.3. Bij het retourneren van goederen moet de Koper het adres van de afzender vermelden en de goederen op de juiste manier verpakken, zodat ze tijdens de verzending niet beschadigd raken. De verkoper geeft geen restitutie voor artikelen die tijdens de verzending zijn beschadigd. De verkoper is niet verantwoordelijk voor pakketten die onjuist verpakt zijn verzonden, met een onjuist adres, en ook niet als pakketten verloren zijn gegaan of beschadigd zijn tijdens de verzending.
11.5.4. Als de koper StijlvolleSchoenen.nl een set goederen heeft gekocht, moet hij de volledige set goederen aan de verkoper retourneren, dat wil zeggen dat de koper alleen de rechten heeft voor het retourneren van goederen met betrekking tot alle goederen in de set. In het geval dat ten minste één van de goederen in de set niet voldoet aan de vereisten van punt 11.5.2 van de Regels, heeft de Verkoper het recht om de teruggestuurde hele set goederen te weigeren.
11.5.5. Na het uitoefenen van de rechten voorzien in de artikelen 11.1-11.5 van de Regels, moet de koper voldoen aan de vereisten voor het retourneren van goederen voorzien in de Regels en de procedure volgen die daarin is voorzien.
11.5.6. Door deze Regels goed te keuren, gaat de Koper ermee akkoord dat het geld wordt teruggestort op de bankrekening van de Koper, tenzij de Koper en de Verkoper anders overeenkomen.
11.5.7. De verzendkosten die de koper maakt bij het retourneren van het product worden niet gedekt als het geretourneerde product van goede kwaliteit is.
11.5.7. De kosten van levering van het product worden niet terugbetaald als de Koper een andere methode heeft gekozen dan de goedkoopste leveringsmethode aangeboden door de Verkoper, gepubliceerd op stijlvolleschoenen.nl/content/1-
11.5.8. De Verkoper heeft het recht om de aan de Gebruiker betaalde bedragen niet terug te betalen totdat de goederen zijn teruggestuurd naar de Verkoper en zijn gecontroleerd op naleving van artikel 11.5.2 van de Regels.
11.5.9. Als er bij het ruilen van goederen een prijsverschil ontstaat, moet de koper met de verkoper afrekenen volgens de herberekende prijzen
11.5.10. Als de klant gebruik heeft gemaakt van een extra korting (bijvoorbeeld gratis verzending) en later ten minste één artikel uit deze bestelling heeft geannuleerd (geretourneerd), heeft " StijlvolleSchoenen.nl " het recht om het bedrag van de extra korting af te trekken van het aan de klant geretourneerde bedrag. Wanneer u bijvoorbeeld goederen koopt voor 60 EUR, wordt er automatisch een speciale aanbieding gegeven - gratis levering van goederen, maar als de klant een of meer goederen retourneert en het bedrag van de resterende goederen in de bestelling niet 60 EUR bedraagt, dan geldt de toegepaste De aanbieding voor gratis bezorging wordt geannuleerd en de bezorgkosten worden van het geretourneerde bedrag afgetrokken.
1 2. Cadeaubon
12.1. Cadeaubon gekocht bij www.StijlvolleSchoenen.nl e-mail in de winkel is 6 (zes) maanden geldig vanaf de datum van aankoop. Door de aankoop van een cadeaubon gaat de koper akkoord met de regels voor het gebruik van de cadeaubon.
12.2. Cadeaubonnen zijn niet inwisselbaar voor contant geld en kunnen niet worden gerestitueerd.
12.3. Indien de prijs van het artikel(en) betaald met de Cadeaubon hoger is dan de nominale waarde van de Cadeaubon vermeld op de Cadeaubon, kan het ontbrekende bedrag vooraf worden betaald.
12.4 Indien de prijs van het/de artikel(en) betaald met de Cadeaubon lager is dan de nominale waarde van de Cadeaubon vermeld op de Cadeaubon, wordt het verschil niet gerestitueerd.
12.5. Eén Cadeaucheque kan slechts één keer worden betaald, waarna de cheque wordt geannuleerd.
12.6. Als de cadeaubon niet binnen de geldigheidsduur is gebruikt, wordt deze als niet langer geldig beschouwd.
13. Het bestellen van goederen, het moment van het ontstaan van juridische relaties van koop en verkoop
13.1. De koper kan goederen bestellen StijlvolleSchoenen.nl door een van de volgende methoden te kiezen:
13.1.1. door u online te registreren StijlvolleSchoenen.nl (door uw registratienaam en wachtwoord in te voeren);
13.1.2. zonder online te registreren StijlvolleSchoenen.nl ;
13.1.3. Telefonisch;
13.1.4. op de plaats waar de goederen worden opgehaald.
13.2. Bij het bestellen van goederen op een van de manieren gespecificeerd in artikelen 3.1.1 - 3.1.2 van de Regels, moet de Koper zijn persoonlijke gegevens opgeven die nodig zijn voor de goede uitvoering van de goederenbestelling zoals voorzien in het Privacybeleid in de relevante informatievelden. door de Verkoper.
13.3. De bepalingen van de Regels en het Privacybeleid zijn van toepassing op Kopers die telefonisch of bij de Goederenafhaalcentra een bestelling voor goederen hebben geplaatst. Door het plaatsen van een bestelling gaan zij akkoord met de Regels.
13.4. Wanneer de Koper, na het kiezen van de aan te kopen goederen of diensten en het aanmaken van een mandje met goederen, alle stappen van de bestelling voltooit, waarvan de laatste de selectie en bevestiging van de betaalmethode is, wordt er van uitgegaan dat er sprake is van een aankoop-verkoop tussen Verkoper en Koper een rechtsverhouding is ontstaan en er een koop-verkoopovereenkomst tot stand is gekomen. De Verkoper stuurt de Koper samen met de orderbevestiging een link naar de geldige Regels naar het door de Koper opgegeven e-mailadres.
13.5. Door de Regels goed te keuren, gaat de Koper ermee akkoord dat de instructies voor de bestelde producten in het Litouws uiterlijk op het moment van levering van de producten zullen worden verstrekt in overeenstemming met de procedure voorzien in de Regels en het Privacybeleid. naar de verkoper van de koper op het opgegeven e-mailadres.
13.6. De bestelling van elke koper wordt opgeslagen in StijlvolleSchoenen.nl database.
14. Aansprakelijkheid
14.1. De koper is volledig verantwoordelijk voor de juistheid van de door hem verstrekte persoonsgegevens. Indien de Koper geen correcte persoonsgegevens verstrekt, is de Verkoper niet verantwoordelijk voor de daaruit voortvloeiende gevolgen en verkrijgt hij het recht om van de Koper schadevergoeding te eisen voor geleden directe schade.
14.2. De koper is verantwoordelijk voor de acties die worden ondernomen tijdens het gebruik van deze online winkel.
14.3. Na registratie is de Koper verantwoordelijk voor het doorgeven van zijn inloggegevens aan derden. Indien de diensten van StijlvolleSchoenen.nl worden gebruikt door een derde persoon die zich met de inloggegevens van de Koper heeft aangesloten op de online winkel, beschouwt de Verkoper deze persoon als de Koper.
14.4. De Verkoper is ontheven van elke verantwoordelijkheid in gevallen waarin verliezen ontstaan omdat de Koper, ongeacht de aanbevelingen van de Verkoper en zijn verplichtingen, zich niet op de hoogte heeft gesteld van deze Regels, ook al heeft hij een dergelijke kans gekregen.
14.5. Als de online winkel van de Verkoper links bevat naar websites van andere bedrijven, instellingen, organisaties of individuen, is de Verkoper niet verantwoordelijk voor de informatie of activiteiten die daar worden uitgevoerd, houdt hij geen toezicht op of controleert hij die websites en vertegenwoordigt hij deze bedrijven en individuen niet.
14.6. De Verkoper is niet verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de wederzijdse verplichtingen tussen de Koper en de partners van de Verkoper, wier diensten de Koper bestelt.
14.7. Bij schade vergoedt de schuldige partij de directe schade aan de andere partij.
15. Uitwisseling van informatie
15.1. De verkoper verzendt alle berichten volgens 2.2 van de Regels. de procedure voorzien in lid 1. naar het door de Koper opgegeven e-mailadres.
15.2. De Koper stuurt alle berichten en vragen naar het e-mailadres van de Verkoper. per e-mail StijlvolleSchoenen
16. Slotbepalingen
16.1. Deze regels zijn opgesteld in overeenstemming met de rechtshandelingen van de Republiek Litouwen.
16.2. Betrekkingen die voortvloeien uit deze regels worden beheerst door het recht van de Republiek Litouwen.
16.3. Alle meningsverschillen die voortvloeien uit de implementatie van deze regels zullen door middel van onderhandelingen worden opgelost. Als er geen overeenstemming kan worden bereikt, worden geschillen opgelost in overeenstemming met de procedure die is vastgelegd in de wetten van de Republiek Litouwen.
17. Niet-gerechtelijke geschillenbeslechting
17.1. De koper, die meent dat zijn rechten zijn geschonden, moet uiterlijk drie maanden na de dag van de overtreding schriftelijk contact opnemen met de verkoper en zijn vereisten uiteenzetten. De verkoper moet de aanvraag uiterlijk binnen de 14 dagen kosteloos onderzoeken en een gedetailleerd en gemotiveerd schriftelijk antwoord geven op basis van documenten. Als het probleem niet kan worden opgelost, heeft de Koper het recht om contact op te nemen met de entiteit die consumentengeschillen buitengerechtelijk beslecht (State Consumer Rights Protection Service, adres Vilniaus g. 25, LT-01402 Vilnius, www.vvtat.lt) of vul het formulier in het aanvraagformulier op het EGS-platform: http://ec.europa.eu/odr/ .